Bedrijven begroten elk jaar een bepaald budget voor promotie, reclame en marketing. Tegenwoorden zijn er zoveel reclame mogelijkheden zowel offline als online. Offline is het inzetten van reclame met internet buiten beschouwing gelaten. Denk aan televisie- en radioreclame, promotiekleding, billboards langs de weg, flyers en fysieke krant advertenties. Online reclame zijn alle reclame activiteiten die via het internet gebeuren. Denk aan banners, video’s via Youtube, Google AdWords campagne of Social Media. Om vast te stellen welk medium ingezet moet worden is het belangrijkste om te weten welk doel achter de campagne zit. Is het naamsbekendheid, leads genereren of directe verkopen binnen te halen. Om naamsbekendheid te creëren is promotiekleding een ideaal medium, om leads te genereren is een directe campagne gericht op NAW gegevens goed, voor verkopen is een shopping campagne in Google AdWords het juiste medium. Het onderdeel wat in dit artikel behandeld wordt is een offline reclame uiting wat voor ieder bedrijf toegepast kan worden op verschillende manieren en doelen, namelijk promotiekleding. Kleding die gemaakt wordt om te dragen met daarop bijvoorbeeld een tekst, actie, logo of slogan. Een leuk voorbeeld wat nu actueel is, is de actie van Jumbo over de Gele Trui actie voor de Tour de France. De opening is dit jaar in Utrecht en Jumbo heeft een actie bedacht om te sparen voor een Gele Trui die aangetrokken kan worden tijdens de start. Uiteraard staat Jumbo met grote letters vermeld op de promotiekleding. Veel consumenten vinden “gratis” sparen voor een dergelijk artikel leuk. Voor Jumbo een stuk reclame met kans op een gigantisch bereik op televisie en directe zichtbaarheid op straat. Promotiekleding kan ook fungeren als werkkleding voor werknemers. Hoe vaak ziet u wel niet kleding met daarop een logo of slogan van het bedrijf waarvoor ze werkzaam zijn. Het assortiment is enorm qua kledingstukken die gebruikt kunnen worden als promotiekleding. Promotiekleding laten bedrukken kan via een online proces. Voor een actie of een evenement wordt meestal 1 kledingstuk gekozen, bijvoorbeeld een pet of een shirt. Deze worden in sommige gevallen wel met 10 duizenden stuks tegelijk aangevraagd. Hier wordt niet gekeken naar functionaliteit maar meer naar prijs en zichtbaarheid wat opvalt. De andere manier is het aanschaffen van promotiekleding voor uw werknemers. Denk aan bedrijven als hoveniers, schilders, installateurs en loodgieters die op locatie te werk gaan. Voor alle weersomstandigheden zullen bedrukte promotiekledingstukken aangeschaft worden. Deze manier van bedrukte promotiekleding met logo of slogan heeft een dubbele functie. Een goede uitstraling van het personeel en telkens weer de zichtbaarheid van het logo of de naam die op de kleding is verwerkt.
|
Voor meer info : http://www.shirtsenzo.nl/promotiekleding/ |